Monday 3 September 2018

september 2018

September is coming. Hai bulan best . september kali ini usia beta 25 tahun .Argh kenapa begitu pantas masa berlalu meninggalkan masa silam yang begitu berharga dan meruntun jiwa. Saat ini terasa pantas sekali jarum jam berputar . Tidak terkejar dek kaki dan langkah. Apa boleh buat ... aku dan aku tetap melangkah longlai menjalani sisa hidup yg tidak tahu bila detik itu akan terhenti . Aku sudah dewasa dan kehidupan semakin berubah . Kenapa harus ini terjadi.  Otak kanan dan kiri berputar ligat ya memikirkan cara utk menghadapi semua cabaran dan halangan dalam kehidupan . Aduh kuatkah aku utk melalui ini semua . Melalui detik sukar dengan sabar dan tenang .

Apa pun aku harus berterima kasih pada Maha Kuasa yg telah menemukan aku dgn insan yang baik hati. Sepanjang perjalanan ke 25 aku bersyukur yang teramat kerana seorang demi seorang hadir melengkapkan silang kata dalam kehidupan ini. Walaupun ada kalanya aku salah meneka akhirnya ia menemui jawapan yg pasti . Dan tidak semua jawapan itu aku dapatkan dlm tempoh yang singkat ada yg mengambil masa separuh dekad. Manis bukan kehidupan ?


cukup sampai di sini dulu entri kali ini . Nanti aku akan ceritakan satu persatu kisah manusia .



No comments:

Post a Comment