Friday, 3 August 2012

Tentang cinta lagi :P

      Awak marah??Saya tak kisah pun sbb saya lagi takut kalau Allah marah saya !Saya mmg tak sama mcm perempuan lain yg awak pernah kenal.Saya sombong sbb sy tak nk rosakkan hubungan sy dgn Allah.Saya tahu awk hangus.Terpulang kat awak la siapa suruh haha.Diam tak beerti membenci..Semua d tgn Allah :)

      Kisah Rabiatul Adawiyah :"pernah terjadi saya membawa dua ikat tali yg setiap satunya berharga dua miskal emas keduanya saya mahu jual untuk membeli makanan.Hanya 1 daripada tali itu saya pegang dengan dua belah tangan,kerana saya khuatir sekiranya dipegang keduanya saya pasti tersesat drpd jalan yg lurus"
(Faham ke??yea!mmg kita tak setanding wali Allah yg imannya teguh seperti Rabiatul Adawiyah.Tapi kita blh amik iktibar kan??peggang cinta pada Allah pun tak kuat nie nk pegang dua2 skali pulak,cinta Allah n Cinta manusia..MampUU KAH??)Tepuk dada tanya IMAN :)

      Saya akan bernikah jika lelaki yg ingin mengahwini saya tu mampu mencari jalan mengeluarkan,menyelamat dan mengubati saya daripada 3 kerisauan dan dukacita yg sdg saya hadapi :::::

1) Saat malaikat maut mencabut nyawa yg tunggal ini,apakah lelaki itu dapat menjamin saya dengan keimanan yg sempurna?
2)Sejurus berada di padang mahsyar,dapatkah dirinya memastikan saya menerima buku amalan sepanjang kehidupan saya dengan tangan kanan.?
3)Selepas dihisab,yg kufur akan dihumban ke neraka,Mampukah lelaki tersebut memastikan saya berada di syurga?
                                           
(Kalau boleh pat2 masuk meminang..hahaha)

(sumber:novel Rabiatul Adawiyah ,penulis: Zahirudin Zabidi)
.......mcm wat esaimen lak hehe



    
      Insya Allah .Tak ruginye kalau malu2 ,cinta diam2 .Jgn memalu kucing dpn someone yg korang suke tuhh sudah.menyampah tgknye hehee.Ayuh berjihad !!

Dan .................Jangan lupa doa untuk org yg kita syg tuhh .Insya Allah ada jodoh.adela :)percaya pada Allah .Lelaki yg baik untuk P yg baik :)

Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku,
dekatkanlah….

Tapi kalau bukan jodohku,
maka jodohkanlah…


Jika dia tidak sejodoh denganku,
maka jadikanlah kami jodoh…


Kalau dia bukan jodohku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain selain aku…


Kalau dia tidak dapat dijodohkan denganku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku, 

Dan semasa dia telah tidak memiliki jodoh,
Jodohkanlah kami kembali…


Kalau dia jodoh orang lain,
Putuskanlah, Jodohkanlah denganku..


Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
Biar orang itu bertemu jodoh dengan yang lain dan kemudian
Jodohkanlah kembali dia denganku


atau pun..

1)Maksudnya: “Ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan hidupku seorang diri, dan Engkaulah pewaris yang paling baik.” (AlQuran: Al-Anbiya’: 89).



2)Maksudnya: “Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi-Mu seorang anak yang baik. Sungguh Engkau Maha Pendengar doa.” (Surah Al ‘Imran: 38).


Aminnnn Aminnn :) ok sudah cukup berblogging :) daaa jumpa lg muwwwaaahhh LOve u Olllsss :)




1 comment: