Thursday 27 August 2015

ogos 2015

Guling kanan,guling kiri. mata masih belum dpt dilelapkan inikan otak yg berputar ligat memikir cara untuk menahan sakit dan menghilangkan sakit. Satu persatu air mata mengalir. Lantas, pantas kaki mngangkat tubuh yg bergetar untuk disucikan kerana aku sedar tiada siapa yg dpt membantu melainkan Allah kerana Dia lah yg menciptakan aku.Tangan longlai ini mengangkat takbir . Sayu hati ini meminta agar Allah mengurangkan penderitaan ku ni....Alhamdulillah kuasa Allah sakit itu kurang. Badan ini ku hempas perlahan di atas tilam yg menjadi saksi penderitaaan aku selama ini. ku usap sisa tangis. Suara emak tiba tiba muncul di benak fikiran. " ko ni tanak kawen ke? cari carilah senang skali dgn omen ".


Mak abah maafkan aju. Bukan aju tak nak penuhi impian mak. Sedangkan diri sndiri aju tak mampu jaga inikan nak jaga anak org. Tangan pon sakit mcmna nak kawen. Bukan org suka nt tambah menyampah. Biarlah kita jaga mak ngan abah jea. Harap mak n abah pon tak mnyesal kalau nt kite tak blh jaga mak abah dgn sempurna.


Sakit mcmna? sakit sgt ke?
kalaula aku boleh bg org rasa nak je bg org rasa .ckup 5 minit pon blm tntu korang dpt tahan. inikan aku yg menanggung hampir 5 years. Aku redha ni ujian utk aku insya Allah aku kuat utk hadapi. Aku menulis bukan utk mengeluh. Just utk meluahkan isi hati.


Kawen tu rezeki. Dapat buat pahala kpd suami. tak payah la sibuk pk. Ada rezeki adala. Jgn lupa tak kawen pon rezeki. Rezeki hidup lama dgn mak abah.

sekian sahaja tq





No comments:

Post a Comment